021-66006600
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 16 مرداد 1397 در ساعت 59 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
 
می‌توان ادعا کرد که صندوق فروشگاهی برای تمامی کسب و کارهایی که بر اساس تولید یا عرضه اجناس و اقلام به صورت روزانه فعالیت می‌کنند، ضروری است. بازرترین نمونه این مشاغل، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها هستند. با توجه به این امر و نیازهایی که هر کسب و کار دارد، صندوق فروشگاهی می‌تواند از ساده‌ترین دستگاه‌ها برای سامان دادن به تمامی فرایندهای فروش باشد. با این مقدمه، چنانچه در پی پاسخ دادن به این سوال هستید که کدام صندوق فروشگاهی مناسب شما و کسب و کارتان است، به مواردی که ما اشاره کرده‌ایم توجه کنید. 
 
با توجه به اندازه کسب و کارتان، قیمت را در نظر بگیرید
نخستین نکته برای خرید صندوق فروشگاهی مناسب، سنجیدن و سبک و سنگین کردن حجم و اندازه شغل شماست. در نظر گرفتن این مساله و ترسیم چشم‌انداز کاری، که کارتان چه اندازه رشد خواهد کرد و بر وسعت آن افزوده خواهد شد یا خیر، پاسخ بسیاری از نیازهایتان، از جمله هزینه در نظر گرفته شده را خواهد داد. با در نظر گرفتن این مساله، تعداد اقلامی که به فروشگاه یا انبار یا مغازه‌تان وارد خواهد شد، برآورد می‌شود و شما بر همین اساس به دنبال یک صندوق فروشگاهی با قابلیت‌هایی متناسب خواهید بود که محدوده قیمتی‌ خود را مشخص می‌کند و پیشاپیش شناختی از خرید خود خواهید داشت. به این ترتیب شما می‌دانید به چه نوعی از صندوق فروشگاهی نیاز دارید. برای مثال اگر کسب و کار بزرگی دارید و اقلام و اجناس فراوانی را مدیریت می‌کنید، یک صندوق فروشگاهی پیشرفته و لمسی، به همراه اسکنر بارکد خوان مناسب شما خواهد بود؛ که لازمه‌اش صرف هزینه‌ای بیشتر از معمول است. 
 
 
به خصوصیات امنیتی صندوق فروشگاهی توجه کنید
هر فروشگاه و سوپرمارکت ناگزیر از نگهداری پول نقد و چک و پرداخت‌های الکترونیکی است و به اجبار بایستی امنیت آنها را تامین کرد. پس از تامین امنیت محل کار، تامین امنیت سود کسب شده از اولیت‌های صاحبان مشاغل است. به همین سبب در نظر گرفتن امنیت صندوق فروشگاهی، جستجو درباره امکانات آن و پرسش از فروشنده که چه امکانات امنیتی دارد،  از مهم‌ترین مسایلی است که به هنگام خرید صندوق فروشگاهی باید در نظر داشت.. یک کشوی قفل‌دار مطمئن، می‌تواند از دسترسی آسان دیگران به پول و چک شما جلوگیری کند. 
 
امکان ردیابی موجودی در صندوق فروشگاهی
چنانچه کسب و کارتان چندان بزرگ نیست و از متوسط درآمد روزانه‌تان نیز مبالغ درشتی حاصل نمی‌شود، پس یک صندوق فروشگاهی ساده برای شما کفایت خواهد کرد؛ و اگر مغایر با این پیش‌فرض کار و کاسبی بزرگی دارید، یک صندوق فروشگاهی کامل و مجهز، با قابلیت‌های مفید برای ردیابی و ردگیری موجودی‌تان به شما پیشنهاد می‌شود.
یک صندوق فروشگاهی پیشرفته و کامل، معامله‌های روزانه‌تان را به طور خودکار بررسی می‌کند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود به جای شمارش دستی اقلام، از موجودی انبار یا فروشگاه خود به دقت مطلع شوید. در این صورت زمان کمتری را صرف آگاهی از موجودی‌ محصولات می‌کنید و به صورت آنی از فروش و خروج اجناس مطلع خواهید شد.
 
 
چاپگر‌ها را بشناسید
دانستن این مساله نیز اهمیت دارد. اینکه می‌خواهید از کدام نوع از پرینتر یا چاپگر استفاده کنید. شاید خروجی چاپگرها و کیفیت آنها به هم نزدیک باشد؛ اما روش‌های چاپی گوناگون متضمن صرف هزینه‌های مختلفی هم هستند. هزینه اولیه‌ای که برای چاپگرهای حرارتی صرف می‌شود، گران است. اما اگر دید بلندنظرانه‌ای داشته باشید، در طولانی مدت سبب ذخیره پولی‌تان خواهد شد. طرف دیگر این قضیه، پرینترهای نواری یا سوزنی هستند که نیاز به شارژ کارتریج دارند و این امر به خودی خودی نشان‌دهنده صرف هزینه بیشتری است. 
 
از کجا صندوق فروشگاهی بخرید؟
اگر کسب و کارتان کوچک است و به دنبال تهیه صندوق فروشگاهی با کمترین امکانات هستید، سعی کنید صندوق‌تان را از خرده فروشی‌ها بخرید. و اگر نیاز به تجزیه و تحلیل و بررسی امکانات و ویژگی‌های انواع صندوق فروشگاهی دارید، فروشگاه‌های آنلاین بهترین گزینه خواهد بود. چراکه لیستی بلندبالا و متنوع از انواع مدل‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. برخی تمایل دارند به علت قیمت پایین‌تر، صندوق فروشگاهی دست دوم بخرند. خرید صندوق فروشگاهی دست دوم نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید باشد. چنانچه به دنبال صندوق فروشگاهی پیشرفته‌ای هستید، پیش از خرید به موارد بالا توجه کنید و مدل‌های گوناگون را با وسواس بیشتری بررسی کنید. مثلا قیمت صندوق‌ها را در نظر بگیرید و نیازهای اولیه کسب و کارتان را بشناسید.
ترسیم کردن نکات گفته شده در ذهن، و کسب شناخت بیشتر درباره صندوق‌ها و شغل شما، می‌تواند آسان‌تر از آنکه تصور می‌کنید به خرید صندوق فروشگاهی مورد نظر راهنمایی‌تان کند. 
 
ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()